ПРО СЕБЕ МАТЕМАТИКА - ЦЕ ЦІКАВО МАТЕМАТИКА ГЕОМЕТРІЯ АЛГЕБРА ВИХОВНА РОБОТА МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

четвер, 17 грудня 2015 р.

Додавання, віднімання, порівняння та округлення десяткових дробів

Урок – казка
«Пригоди кота у Чоботях»
5-й клас
Тема: «Додавання, віднімання, порівняння та округлення
десяткових дробів»

Мета:
·        Повторити основні поняття з теми: «Десяткові дроби. Додавання, віднімання, порівняння та округлення десяткових дробів» при розв’язанні  задач;
·        Звернути увагу на практичний вміст математичних задач;
·        Сприяти розвитку творчих здібностей учнів та їх естетичного сприйняття.
Обладнання: презентація Power Point, компютер, мультимедійний проектор, екран, дошка.
Хід уроку
Слайд 1
Оголошення теми і мети уроку.
Слайд 2
Сьогодні ми з вами зробимо незвичайну подорож разом з героєм казки Шарля Перро «Кіт у Чоботях», будемо допомагати Коту у його пригодах.
Мапа подорожі.
Слайд 3
Жив собі мірошник. Вмираючи, він залишив своїм синам спадок: старшому - млин, середньому - віслюка, а молодшому - кота.

Завдання № 1
Питання для повторення:
Як додавати  і віднімати десяткові дроби?

Млин коштував на 156,3 екю дорожче, а кіт на 53,9 екю менше віслюка. Який був розмір спадщини, якщо віслюк коштує 54,5 екю?
Рішення:
1) 54,5+156,3=210,8 (е)- коштує млин;
2) 54,5-53,9=0,6(е)- коштує віслюк;
3) 54,5+0,6+210,8=265,9(е) – величина батьківської спадщини.
Слайд 4
Вирішив кіт допомогти своєму господарю. Одяг він чоботи і шляпу і пішов до лісу. Поставив пастку і впіймав двох перепелиць. «Віднесу-но я перепелиць до королівської кухні» - вирішив Кіт у Чоботях.

Завдання № 2
Питання для повторення:
Як порівнювати десяткові дроби?

Маса однієї перепелиці 0, 354 кг, а другої 0, 472 кг. Чи зможе віднести Кіт у Чоботях перепелиць на королівську кухню, якщо він не може підняти більш 0,9 кг?
Рішення:
1.                0,354+0,472=0,826(кг)-маса двох перепелиць;
2.                0,826<0,900. Кіт зможе віднести перепелиць.
Слайд 5
Королю Кіт у Чоботях розповів, що перепелиці - це дарунок маркіза Карабаса. І король побажав познайомитися з маркізом. Кіт побіг попереду карети короля...
Задача №3
Питання для повторення:
Як знаходиться швидкість наближення і швидкість віддалення?
Швидкість руху карети 15,6 км /год, а кіт біжить зі швидкістю  17,6 км/год. Яка відстань буде між каретою і котом через 2 години руху, якщо з палацу вони почали рухатися одночасно?
Рішення:
1.  17,6-15,6=2(км/год) швидкість віддалення
2.  2·2=4(км) відстань через дві години
Слайд 6 – 19
Фіз. Хвилинка  «Зарядка у казковому лісі»
Слайд 20
Попросив Кіт у чоботях свого господаря зняти одяг і зайти в річку, а сам на березі залишився. Тільки побачив він карету короля, почав кричати: «Допоможіть! Розбійники мого господаря пограбували і в річку кинули». Послав король своїх слуг рятувати маркіза.

Задача №4
Питання для повторення:
Правило округлення десяткових дробів.

У крамницях королівства мотузку, при продажу, нарізують завдовжки рівною лише цілій кількості метрів. Мотузку, якої довжини треба взяти, щоб витягнути маркіза з річки, якщо він знаходиться від берега на відстані 3,72 м?
Рішення:
3,72≈4(м) довжина мотузки
Слайд 21
Прибіг Кіт у Чоботях на поля, де працювали женці. «Коли проїде тут карета короля, скажіть, що поля належать маркізові Карабасу».
Задача №5
Питання для повторення:
Задачи на продуктивність.

Перший жнець скошує за один день пшеницю з площі 2,54 а, а другий з площі на 0,92 а більшої, ніж перший. Яку площу скосять обидва женці за три дні?
Рішення:
1.                2,54+0,92=3,46(а) продуктивність другого женця;
2.                2,54+3,46=6(а) продуктивність двох женців;
3.                6·3=18(а) скосять женці за 3 дні.
Слайд 22
Побіг Кіт у Чоботях далі. Побачив він величезний замок, в якому жив велетень. Запитав Кіт велетня, чи вміє той перетворюватися на мишку? Велетень, щоб довести свою могутність, тут же перетворився на маленьку мишку. Кіт кинувся на неї і з'їв.
Задача №6 (розв’язати за допомогою рівняння)
Питання для повторення:
Рішення рівнянь, правила знаходження невідомих величин.

Наскільки зменшився зріст велетня, якщо його первинний зріст був 2,73 м, а розміри мишки 0,07 м?
У скільки разів велетень більше мишки?

Рішення:
Рівняння
1.  2,73-x=0,07  або 0,07+x=2,73
    x=2,66
   На 2,66 м
2.   2,73м=273см
0,07м=7см
273:7=39.
У 39 разів
Слайд 23

Підсумок уроку.
Слайд 24

Домашнє завдання:
Скласти і розв’язати задачу
казкового змісту

за вивченою темою.

Немає коментарів:

Дописати коментар