ПРО СЕБЕ МАТЕМАТИКА - ЦЕ ЦІКАВО МАТЕМАТИКА ГЕОМЕТРІЯ АЛГЕБРА ВИХОВНА РОБОТА МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

вівторок, 15 грудня 2015 р.

ОБМІН ДОСВІДОМ 2011 РІК

РОЗВИТОК В УЧНІВ КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРОДУКТИВНОЇ ТВОРЧОЇ ПРАЦІ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ ТЕХНОЛОГІЇ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
Розвиток творчої особистості потребує впровадження нових дидактично-методичних засобів, що допомагають моделювати навчально-виховний процес, виходячи з поставленої мети. З метою розвитку в учнів компетентності продуктивної праці засобами уроку математики я використовую елементи технології формування творчої особистості. На уроках у мене немає жорсткої регламентації діяльності учнів, а у навчально-виховному процесі передбачені елементи творчості. Для створення продуктивного навчального середовища я організовую роботу з учнями за такими напрямами:
Ø створення позитивної атмосфери на уроці;
Ø оптимізація пам’яті, мислення, уваги;
Ø індивідуалізація та диференціація процесу навчання;
Ø обґрунтований добір форм, методів, прийомів роботи.
З метою створення сприятливого психолого - емоційного мікроклімату на уроках багато уваги приділяю формуванню мотиваційної сфери учнів. Для цього включаю у структуру уроку елементи педагогічної технології «ситуації успіху», практикую проведення нестандартних уроків.
Практикую переважно групові, індивідуальні, парні форми роботи, урізноманітнюю методи роботи, використовую інтерактивні («спільний проект», «мозаїка»), частково-пошукові, дослідницькі методи роботи, а також оригінальні знахідки («математики-художники», «Задачі-лабіринти» тощо).
Формування і розвиток творчого потенціалу учнів відбувається на базі раніше сформованих знань, умінь і навичок. З метою активізації уваги, мислення, пам'яті сприяю усвідомленню учнями усієї структури діяльності на уроці: від постановки цілей і завдань діяльності, через виконання послідовності дій до аналізу результатів діяльності та рефлексії. Для оптимізації уваги добираю навчальні завдання так, щоб у ході уроку періоди напруженої інтелектуальної праці чергувалися з виконанням завдань базового рівня. Для оптимізації мислення і пам'яті використовую різні форми структурування навчального матеріалу, нестандартні наочні матеріали, опорні схеми тощо.
Я переконана, що формування творчої особистості забезпечується максимальною індивідуалізацією навчального процесу. Для цього вивчаю психолого - фізіологічні особливості учнів. Результати анкетування, психологічного тестування, співбесід з класними керівниками аналізую і враховую у роботі через організацію динамічних груп, добір диференційованих завдань. У ході уроку пропоную різні види диференційованої допомоги, забезпечує варіативність способів фіксації навчального матеріалу, контролю й оцінки. Обов'язковим компонентом уроків є робота з формування умінь само- та взаємоконтролю, само- та взаємооцінки; перевага віддається методам, спрямованим на реалізацію принципу активності навчання.
Особливістю мого професійного почерку є використання цікавих форм уроків (урок-подорож, урок-казка, урок-гра, урок-практикум тощо), задач-казок, задач-жартів, завдань лабіринтів, математичних фокусів.

Розвиток компетентності продуктивної творчої праці забезпечую оптимальним поєднанням різних форм, методів, прийомів роботи; урахуванням психофізіологічних особливостей учнів шляхом диференціації та індивідуалізації навчання; створенням мотивації до роботи на всіх етапах уроку. Цілеспрямована робота над забезпеченням цих умов створює можливості для зростання творчого потенціалу учнів.

Немає коментарів:

Дописати коментар