РОЗВИТОК В УЧНІВ
КОМПЕТЕНТНОСТІ ПРОДУКТИВНОЇ ТВОРЧОЇ ПРАЦІ ШЛЯХОМ ВИКОРИСТАННЯ ЕЛЕМЕНТІВ
ТЕХНОЛОГІЇ ТВОРЧОЇ ОСОБИСТОСТІ
Розвиток творчої
особистості потребує впровадження нових дидактично-методичних засобів, що
допомагають моделювати навчально-виховний процес, виходячи з поставленої мети.
З метою розвитку в учнів компетентності продуктивної праці засобами уроку
математики я використовую елементи технології формування творчої особистості.
На уроках у мене немає жорсткої регламентації діяльності учнів, а у
навчально-виховному процесі передбачені елементи творчості. Для створення
продуктивного навчального середовища я організовую роботу з учнями за такими
напрямами:
Ø створення позитивної атмосфери на уроці;
Ø оптимізація пам’яті, мислення, уваги;
Ø індивідуалізація та диференціація процесу навчання;
Ø обґрунтований добір форм, методів, прийомів роботи.
З метою створення
сприятливого психолого - емоційного мікроклімату на уроках багато уваги
приділяю формуванню мотиваційної сфери учнів. Для цього включаю у структуру
уроку елементи педагогічної технології «ситуації успіху», практикую проведення
нестандартних уроків.
Практикую переважно
групові, індивідуальні, парні форми роботи, урізноманітнюю методи роботи, використовую
інтерактивні («спільний проект»,
«мозаїка»), частково-пошукові, дослідницькі методи роботи, а також
оригінальні знахідки («математики-художники»,
«Задачі-лабіринти» тощо).
Формування і
розвиток творчого потенціалу учнів відбувається на базі раніше сформованих
знань, умінь і навичок. З метою активізації уваги, мислення, пам'яті сприяю
усвідомленню учнями усієї структури діяльності на уроці: від постановки цілей і
завдань діяльності, через виконання послідовності дій до аналізу результатів
діяльності та рефлексії. Для оптимізації уваги добираю навчальні завдання так,
щоб у ході уроку періоди напруженої інтелектуальної праці чергувалися з
виконанням завдань базового рівня. Для оптимізації мислення і пам'яті
використовую різні форми структурування навчального матеріалу, нестандартні
наочні матеріали, опорні схеми тощо.
Я переконана, що
формування творчої особистості забезпечується максимальною індивідуалізацією
навчального процесу. Для цього вивчаю психолого - фізіологічні особливості учнів.
Результати анкетування, психологічного тестування, співбесід з класними
керівниками аналізую і враховую у роботі через організацію динамічних груп,
добір диференційованих завдань. У ході уроку пропоную різні види
диференційованої допомоги, забезпечує варіативність способів фіксації
навчального матеріалу, контролю й оцінки. Обов'язковим компонентом уроків є
робота з формування умінь само- та взаємоконтролю, само- та взаємооцінки;
перевага віддається методам, спрямованим на реалізацію принципу активності
навчання.
Особливістю мого
професійного почерку є використання цікавих форм уроків (урок-подорож,
урок-казка, урок-гра, урок-практикум тощо), задач-казок, задач-жартів, завдань
лабіринтів, математичних фокусів.
Розвиток
компетентності продуктивної творчої праці забезпечую оптимальним поєднанням
різних форм, методів, прийомів роботи; урахуванням психофізіологічних
особливостей учнів шляхом диференціації та індивідуалізації навчання;
створенням мотивації до роботи на всіх етапах уроку. Цілеспрямована робота над
забезпеченням цих умов створює можливості для зростання творчого потенціалу
учнів.
Немає коментарів:
Дописати коментар