Тема уроку:
«Чотирикутники»
«Чотирикутники»
•
Мета: узагальнити
та систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати пам’ять,
логічне та дивергентне мислення, комунікативні здібності учнів; виховувати
інтерес до математики, увагу, самостійність; формувати вміння працювати.
Урок – подорож
Тож відкриємо зошити і
запишимо дату нашої подорожі.
За синіми морями, за темними лісами жили собі козаки.
Були вони сміливі і відважні, завжди допомагали друзям, виручали їх із
біди. Одного разу вони вирушили до міста…
Ми з вами відправимось у подорож разом з ними, тож
давайте перед відправленням підкріпимось і наберемося сил! А скоштуємо ми
варенички!
Вас чекають у макітрі вареники дуже ситні
Білолиці непогані вареники у сметані
«Попарно хоч і рівні сторони мої,
І паралельні – я , однак, в
печалі,
Бо не завжди рівні мої діагоналі.»
(паралелограм).
«У мене рівні дві діагоналі,
Та не рівні сторони мої».
( прямокутник)
Паралелограм ,
у якого всі сторони рівні.»
(ромб)
« Я вам назву властивості мої:
Попарно паралельні сторони мої
І зв язані всі долею одною –
Усі чотири рівні між собою,
Нічого я від вас не приховаю –
Діагоналі також рівні маю».
( квадрат)
« У неї паралельні дві основи,
вони є фундамент побудови
Непаралельні в неї інші дві,
І називаються вони – бічні».
( трапеція).
Ну, що ж вирушаємо!
У місті жили дуже сумні діти, бо на місто налетів лютий Змій Горинич і
викрав у дітей гарні оцінки. Допоможіть повернути їх, розв'язавши завдання.
Основна наша зброя – це увага і знання!
Молодці, ви перемогли! Здолали
змія горинича!
Пішли козаки далі, підійшли до
хатинки.
Щоб зайти до неї, потрібно розв'язати задачи.
Щоб зайти до неї, потрібно розв'язати задачи.
Задача . Навколо
кола описана рівнобічна трапеція, основи
якої відносяться, як 2:3, а середня лінія 10 см. Знайти всі сторони трапеції.
Ми говорили, що якщо в трапецію можна вписати коло, то сума бічних сторін дорівнює сумі її основ.
Ми говорили, що якщо в трапецію можна вписати коло, то сума бічних сторін дорівнює сумі її основ.
Задача . У паралелограмі ABCD протилежні сторони BC і AD розділені точками L та M відповідно пополам і ці точки
з’єднані відрізками з кінцями сторін AD і BC. Довести, що
утворений при перетині проведених відрізків чотирикутник – паралелограм.
З вашою допомогою, козаки зайшли
в хатинку, і як в будь-якій українській оселі, люди гостинні, їх запропонували
підкріпитися і відпочити. Давайте, подивимось, чим пригощали наших козаків! Що
ж давайте і ми відпочинемо.
Фізхвилинка
(«вірно – невірно»)
Вірно – підняли руки,
+
Невірно – встали
- Діагоналі
прямокутника рівні. +
- Всі кути
квадрата прямі. +
- Всі сторони
паралелограма рівні.
- Діагоналі
ромба є бісектрисами його кутів. +
- Центральний
кут вимірюється половиною дуги, на яку він спирається.
- У квадрата
діагоналі перпендикулярні. +
- Діагоналі
ромба рівні.
- В паралелограма
протилежні сторони рівні. +
- Вершина
вписаного кута лежить в центрі
кола.
- Діагоналі
паралелограма рівні.
Відпочили козаки у хатині і пішли
далі. Дивляться - на шляху роздоріжжя .
Задумалися
козаки: “Якою дорогою йти?”
Допоможіть
їм.
Самостійна робота
1 варіант
У прямокутнику кут між діагоналями становить 120°. Обчисліть кут між діагоналлю прямокутника і меншою стороною прямокутника.
У прямокутнику кут між діагоналями становить 120°. Обчисліть кут між діагоналлю прямокутника і меншою стороною прямокутника.
2 варіант
У рівнобедреній трапецій більша основа дорівнює 3,7 дм, бічна сторона дорівнює
1,5 дм, а кут між ними 60°. Обчисліть середню лінію трапеції.
У рівнобедреній трапецій більша основа дорівнює 3,7 дм, бічна сторона дорівнює
1,5 дм, а кут між ними 60°. Обчисліть середню лінію трапеції.
От і завершується урок-подорож.
Ви
допомогли козакам пройти весь шлях, здолати всі труднощі. А щоб жилося козакам
на новому місці щасливо, потрібно виконати домашнє завдання.
Ой, а де ж це домашнє завдання?
Так, урок у нас незвичайний, тому
і домашнє завдання козаки вам прислали поштою.
Ми з вами повернулися з подорожі,
і привезли з собою багаж – знань, що ми маємо у нашій валізі.
Самооцінювання.
Освіта from olgasamiltnko7
Немає коментарів:
Дописати коментар