ПРО СЕБЕ МАТЕМАТИКА - ЦЕ ЦІКАВО МАТЕМАТИКА ГЕОМЕТРІЯ АЛГЕБРА ВИХОВНА РОБОТА МЕТОДИЧНА СКРИНЬКА

неділя, 13 грудня 2015 р.

ЧОТИРИКУТНИКИ

Тема уроку:
«Чотирикутники»
         Мета: узагальнити та систематизувати знання, вміння та навички учнів з теми; розвивати пам’ять, логічне та дивергентне мислення, комунікативні здібності учнів; виховувати інтерес до математики, увагу, самостійність; формувати вміння працювати.
Урок – подорож
Тож відкриємо зошити  і запишимо дату  нашої подорожі.
За синіми морями, за темними лісами жили собі козаки.
Були вони сміливі і відважні, завжди допомагали друзям, виручали їх із біди. Одного разу вони вирушили до міста…
Ми з вами відправимось у подорож разом з ними, тож давайте перед відправленням підкріпимось і наберемося сил! А скоштуємо ми варенички!
Вас чекають у макітрі вареники дуже ситні
Білолиці непогані вареники у сметані
  «Попарно хоч і рівні сторони мої,
       І паралельні – я , однак, в печалі,
 Бо не завжди рівні мої діагоналі.»
(паралелограм).

«У мене рівні дві діагоналі,
Та не рівні сторони мої».
( прямокутник)

Паралелограм , у якого всі сторони рівні.»
(ромб)

   « Я вам назву властивості мої:
Попарно паралельні сторони мої
І зв язані всі долею одною –
Усі чотири рівні між собою,
Нічого я від вас не приховаю –
Діагоналі також рівні маю».
( квадрат)


« У неї паралельні дві основи,
вони є фундамент побудови
Непаралельні в неї інші дві,
І називаються вони – бічні».
( трапеція).

 Ну, що ж вирушаємо!
У місті жили дуже сумні діти, бо на місто налетів лютий Змій Горинич і викрав у дітей гарні оцінки. Допоможіть повернути їх, розв'язавши завдання.
Основна наша зброя – це увага і знання!

Молодці, ви перемогли! Здолали змія горинича!
Пішли козаки далі, підійшли до хатинки.
Щоб зайти до неї, потрібно розв'язати задачи.
Задача . Навколо кола описана  рівнобічна трапеція, основи якої відносяться, як 2:3, а середня лінія 10 см. Знайти всі сторони трапеції.
Ми говорили, що якщо в трапецію можна  вписати коло, то сума бічних сторін дорівнює сумі її основ.
Задача . У паралелограмі  ABCD протилежні сторони BC і AD розділені точками L та  M відповідно пополам і ці точки з’єднані відрізками з кінцями сторін AD і BC. Довести, що утворений при перетині проведених відрізків чотирикутник – паралелограм.
З вашою допомогою, козаки зайшли в хатинку, і як в будь-якій українській оселі, люди гостинні, їх запропонували підкріпитися і відпочити. Давайте, подивимось, чим пригощали наших козаків! Що ж давайте і ми відпочинемо.
 Фізхвилинка  («вірно – невірно»)
Вірно – підняли руки,  +
Невірно – встали
  1. Діагоналі прямокутника рівні. +
  2. Всі кути квадрата прямі. +
  3. Всі сторони паралелограма рівні.
  4. Діагоналі ромба є бісектрисами його кутів. +
  5. Центральний кут вимірюється половиною дуги, на яку він спирається.
  6. У квадрата діагоналі перпендикулярні. +
  7. Діагоналі ромба рівні.
  8. В паралелограма протилежні сторони рівні. +
  9. Вершина вписаного кута лежить в центрі  кола.
  10. Діагоналі паралелограма рівні.
Відпочили козаки у хатині і пішли далі. Дивляться -  на шляху роздоріжжя .
Задумалися козаки: “Якою дорогою йти?”
Допоможіть їм.
Самостійна робота
1 варіант
У прямокутнику кут між діагоналями становить 120°. Обчисліть кут між діагоналлю прямокутника і меншою стороною прямокутника.
2 варіант
У рівнобедреній трапецій більша основа дорівнює 3,7 дм, бічна сторона дорівнює
1,5 дм, а кут між ними 60°. Обчисліть середню лінію трапеції.
От і завершується урок-подорож.
Ви допомогли козакам пройти весь шлях, здолати всі труднощі. А щоб жилося козакам на новому місці щасливо, потрібно виконати домашнє завдання.
Ой, а де ж це домашнє завдання?
Так, урок у нас незвичайний, тому і домашнє завдання козаки вам прислали поштою.
Ми з вами повернулися з подорожі, і привезли з собою багаж – знань, що ми маємо у нашій валізі.
Самооцінювання.



Немає коментарів:

Дописати коментар